J'ai mal a la ...

Geçtiğimiz günlerde rutin kontrollerimi yaptırmak için hastaneye uğradım, çok ilginç şeyler oldu. Testler bittiğinde doktorla aramızda geçen konuşmayı aynen aktarıyorum.

-Efendim tüm test sonuçlarınız normal, ancak bizi son derece şaşırtan ve açıkçası hayretler içerisinde bırakan bir tespitimiz oldu.
-Nedir?
-Vücudunuzda, bir kemik eksik.
-Nasıl olur bu?
-Biz de anlayamadık, üstelik bu yaşınıza kadar eksik kemikle gelmiş olmanız, neredeyse bir mucize.
-Demek ki çok önemli bir tane değilmiş, vücuttaki minik kemiklerden birisi herhalde öyle değil mi?
-İşin garip tarafı da burada zaten, sizin leğen kemiğiniz eksik, yani ufak filan değil eni konu kocaman bir kemik. Onsuz vücudunuzun ayakta kalabilmesi inanılır gibi değil.
-Peki ne yapmalıyız?
-Bugüne dek bu şekilde gelmiş olabilirsiniz ancak bunun ileride bir sorun yaratma ihtimali yüksek. Bu yüzden size bir kemik nakli yapmayı düşünüyoruz.
-İyi ama, uygun kemik bulabilme ihtimali nedir?
-Bizim endişemiz de burada başlıyor, çünkü test sonuçlarınıza göre sizinkiyle aynı dokuya sahip bir kemik bulunması ihtimali oldukça düşük. Farklı dokuda bir kemik de yerleştirebiliriz, ancak o zaman yürüyüşünüzde bir değişme olması kuvvetle muhtemel.
-Hayır hayır, yürüyüşümü değiştirecekse böyle bir şeyi kabul etmem mümkün değil.
-O zaman bizim yapabileceğimiz başka bir şey kalmıyor efendim, maalesef.
-Peki ya aynı dokuya sahip bir kemik bulursam?
-Elbette o zaman en kısa sürede bu nakil operasyonunu gerçekleştiririz.
-En kısa sürede?
-Tabii ki. Ancak o zamana kadar bu şekilde devam etmek zorundasınız, aldığınız riskin farkındasınızdır umarım.
-Kesinlikle farkındayım, ama daha akılcı bir çözüm göremiyorum, en iyisi uygun dokuya sahip olana kadar beklemek olacak benim için.
-Peki efendim, o halde en kısa zamanda tekrar görüşmek üzere.
-Hoşça kalın.